سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
پنج شنبه 89 اسفند 19 , ساعت 9:28 عصر

جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهارات اخیر ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس را علیه این جنبش به‏شدت محکوم کرد.

به گزارش فارس، جنبش حماس دیروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین مخابره شد، در پاسخ به ادعاهای اخیر وزیر خارجه انگلیس علیه این جنبش اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از طریق صندوق‌های رای و با خواست ملت فلسطین به رهبری این ملت انتخاب شده است، خواستی که اتحادیه اروپا و آمریکا با آن مخالفت ورزیدند و نتایج این انتخابات را نپذیرفتند.

حماس تاکید کرد که همچنان به گزینه انتخابات برای انتخاب مرجعیت ملی و قانونی ملت فلسطین پایبند است.

این جنبش اظهارات وزیر خارجه انگلیس را نشانگر بن‌بست سیاسی انگلیس و غرب و فرار آنها از انجام وظایف خود در قبال ملت تحت محاصره فلسطین در نوار غزه و لغو این محاصره ظالمانه و غیراخلاقی دانست.

در همین حال، در این بیانیه‌ آمده است که حماس خواهان برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد پس از توافق ملی فلسطینیان است، نه انتخاباتی ناقص بر اساس معیارهای تیم اسلو که به علت مشی سیاسی و امنیتی‌اش و کوتاهی در زمینه اصول آرمان ملی فلسطین، مشکلات و گرفتاری‌های زیادی برای ملت فلسطین ایجاد کرده‌ است.

وزیر خارجه انگلیس اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن جنش حماس را به سرکوب آزادی بیان متهم کرده و از برگزاری انتخابات تا ماه سپتامبر استقبال کرد.

این در حالی است که حماس اعلام کرده که انتخابات باید پس از توافق ملی میان گروه‌های فلسطینی انجام شود تا با طی کردن راهکاری درست، نتایج مشخص و شفاف داشته باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ